PROCEDURA PRZYGOTOWANIA PROJEKTÓW INŻYNIERSKICH ZESPOŁOWYCH
- Procedura zawiera: zasady wyboru tematyki i zatwierdzania tematu pracy, organizacji zespołu i podziału zadań oraz samooceny, udziału opiekunów prac inżynierskich, finansowania projektu, sposobu zaliczania.
- Wybór tematu pracy inżynierskiej może zostać dokonany na bazie pomysłów własnych studentów, tematyki proponowanej przez katedrę lub katedry lub w drodze dyskusji studentów z nauczycielami. Temat projektu powinien mieć wartości użytkowe dla gospodarki. Temat pracy jest zatwierdzany przez kierownika zakładu.
- Skład zespołu określają sami studenci. Zespół powołany do realizacji projektu zespołowego musi liczyć minimum dwóch studentów, maksimum 5 studentów (więcej za zgodą koordynatora katedralnego). Zespół powołuje lidera projektu.
- Zespół studentów w formie odrębnego dokumentu opracowuje Plan i Harmonogram Pracy, a w nim określa cel projektu, oczekiwany efekt końcowy, zadania do realizacji wraz z harmonogramem oraz indywidualny udział poszczególnych studentów w projekcie inżynierskim, sposób finansowania projektu, proponuje opiekuna/opiekunów projektu. Dokument ten podlega zatwierdzeniu przez poszczególnych opiekunów.
- Zadaniem studentów w semestrze 5 jest: określenie tematu projektu, wyznaczenie lidera i członków zespołu oraz ich udziału w projekcie, określenie wielkości i sposobu finansowania, określenie potencjalnego odbiorcy, sformułowanie etapów pracy wraz z harmonogramem.
- Semestry 6 i 7 służą do wykonania dokumentacji projektowej, wykonania konstrukcji i ewaluacji wartości rozwiązania oraz oceny projektu.
- Ocena projektu przeprowadzana jest przez opiekunów, którzy mogą wziąć pod uwagę samoocenę lidera i członków zespołu. Opiekunowie biorą pod uwagę zaawansowanie projektu, poprawność i jakość znalezionego rozwiązania, oryginalność, obecność elementów takich, jak analiza popytu, wykonalność, technologiczność, analiza ryzyka, efektywność ekonomiczna.
- Samorząd studencki powinien uruchomić zakładkę na stronie sieciowej WM „Projekty zespołowe”, z informacjami o poszukiwaniu przez studentów partnerów do projektu na obszarze całej uczelni.
- Katedry określają miejsce wykonywania projektów oraz osoby nadzorujące.
- Postęp w przygotowaniu i realizacji projektu będzie oceniany w ramach przedmiotu Seminarium Dyplomowe, które zostanie wprowadzone także w semestrze V. Dokonana zostanie przebudowa siatki taka, aby w sem. 6 i 7 w jednym określonym dniu studenci mogli wykonywać prace związane z projektem dyplomowym.
- Przewiduje się wystąpienie do prodziekana ds. kształcenia o to, aby w przypadku udziału w projekcie studentów spoza danej specjalności i innego kierunku mógł on przypisać tym studentom odpowiednią liczbę punktów za ten udział i zwolnić w związku z tym studenta/studentkę z obowiązku zaliczania innego przedmiotu wynikającego z siatki godzin pod warunkiem adekwatności efektów kształcenia.
PROCEDURA PRZYGOTOWANIA PROJEKTÓW ZESPOŁOWYCH kierunek IM.doc
PROCEDURA PRZYGOTOWANIA PROJEKTÓW ZESPOŁOWYCH kierunek IM.pdf