Relacja z zawodów X. International Aventics Pneumobile Competition (http://en.pneumobil.hu/) organizowanych przez firmę AVENTICS

  • W dniach 4-6 maja w węgierskim mieście Eger odbyły się zawody X. International Aventics Pneumobile Competition (http://en.pneumobil.hu/) organizowane przez firmę AVENTICS. Uczestniczyło w nich około 50 ekip z Węgier, Polski, Czech, Litwy, Łotwy, Estonii i Rumunii. Konkurs polega na skonstruowaniu pojazdu, który będzie zasilany 10 litrową butlą ze sprężonym powietrzem do ciśnienia 200 barów. Energię zmagazynowaną w sprężonym gazie trzeba jak najlepiej wykorzystać.

    W tych zmaganiach udział wzięły 3 ekipy z Wydziału Mechanicznego Politechniki Gdańskiej. Dwie z koła naukowego Mechanik i jedna z Koła Naukowego Konstruktorów Pojazdów. Drużyny startowały w trzech konkurencjach wyścigowych: Arcade Skill Race (wyścig po trasie, gdzie oprócz osiągów pojazdu liczą się również umiejętności kierowcy), Acceleration Race (wyścig po prostej, gdzie liczy się przyspieszenie i prędkość) i Long-distance Race (konkurencja polegająca na przejechaniu maksymalnego dystansu na jednej butli sprzężonego gazu). Ponadto oceniana była telemetria (zdalny przesył danych z pojazdu dotyczących zużycia powietrza, pracy silnika, prędkości pojazdu itp.), a także wygląd i konstrukcja pojazdu.

    Ze wszystkich naszych drużyn najlepiej wypadło PG Power w składzie: Jakub Łaga, Michał Przepiera, Robert Kowalewski, Mateusz Troka, Artur Klajst, Michał Kurek, Paweł Zych, Marcin Ziółkowski. Są to studenci wydziałów Mechanicznego i ETI.

    Ekipie udało się osiągnąć:

    • I. miejsce w konkurencji Arcade Skill Race,
    • II. miejsce w Drag Race,
    • VI. miejsce w Long Distance Race,
    • I. miejsce w kategorii telemetrii,
    • II. miejsce w kategorii na najlepszy film o projekcie.

    Oprócz tego Koło Naukowe Mechanik reprezentowała drużyna Torpedo, w składzie: Jarosław Stadnicki, Krzysztof Hucik, Michał Marks, Wojciech Hroboni, Damian Ziółkowski i Adam Redzik, która, mimo, iż przeszła kontrolę techniczną u jury bez najmniejszych problemów to później w wyniku powstałej usterki technicznej nie była w stanie wziąć udziału w wyścigach. W czasie jednego z wyścigów po kwalifikacjach pękła oś koła napędowego wyposażonego w specjalistyczną przekładnie, gdzie nie było możliwe użycie żadnego zamiennika, co unieruchomiło pojazd.

    Ekipa z KNKP wystartowała we wszystkich konkurencjach plasując się w pierwszej połowie stawki.

    Zwycięska drużyna pragnie w przyszłym roku ponownie wystartować w zawodach z tym samym pojazdem, a jeśli pozwolą na to fundusze wykorzystać swoje doświadczenie i wiedzę do zbudowania nowego, jeszcze lepszego pojazdu.

    Po więcej zdjęć, informacji i filmów zapraszamy na stronę PneumoTeamPG oraz Koła Naukowego Konstruktorów Pojazdów.

    https://www.facebook.com/PneumoTeam-PG-120360254995133/

    https://www.facebook.com/kolonaukowekonstruktorowpojazdow/?fref=ts